Etiquetas

lunes, 18 de mayo de 2020

TASQUES SETMANA DEL 18 AL 22 DE MAIG

SETMANA DEL 18 AL 22 DE MAIG

HOLA NINS I NINES DE 3r A

COMENÇAM UNA ALTRA SETMANA I AQUÍ TENIU LES NOVES TASQUES. A MESURA QUE ANEU ACABANT LES ASSIGNATURES CONVÉ QUE ENVIEU LES TASQUES ALS MESTRES CORRESPONENTS. VOS RECORD ELS CORREUS:

Castellà: nuriamorales@ceipjafudacresques.cat
Anglès: margaferriol@ceipjafudacresques.cat
Educació física: juancamarena@ceipjafudacresques.cat
Rosa: rosaribot@ceipjafudacresques.cat


CATALÀ

Expressió escrita:
- Escriu 10 frases ( de 8 o 10 paraules cada una) que expliquin què has fet aquest cap de setmana.
Per exemple:
Diumenge vaig mirar una pel.lícula de dibuixos animats.

No oblidis començar amb lletra majúscula i acabar amb un punt.



Comprensió lectora:

https://drive.google.com/file/d/1PZq4FZD55KKatVBbfzybv5f0O01wRU-Y/view


PLÀSTICA

Has de fer un dibuix que representi "La primavera". Per això has de pensar quins colors pots utilitzar, quins elements hi podem trobar, quins animals, etc. Pots utilitzar la tècnica que vulguis ( ceres, pintures de fusta, retoladors, aquarl.les...)


MATEMÀTIQUES

Fes 5 multiplicacions i 5 divisions .

Realitza aquests problemes:

(Recorda subratllar les dades amb colors i encerclar la pregunta amb llapis)

1- En Dani té 6 quaderns i a cada quadern hi ha 85 fulles. Quantes fulles té entre tots els quaderns?
2- A l'aniversari de n'Isaac s'han de repartir 54 llepolies entre 7 amics. Quantes llepolies toquen a cada un? En sobren?
3- Un passatge per anar de viatge m'ha costat 132 euros. Si ens anam 3 persones , quant ens costarà entre tots?
4-M'han regalat 20 euros pel meu aniversari. Si em vull comprar un quadern que val 2 euros, una capsa de retoladors que val 4 euros i un llibre de lectura que val 13 euros, me basten els doblers? Com ho saps?

SOCIALS

Llegeix aquesta informació sobre "La població a les Illes Balears" i fes les activitats 1,2,3 i 4 al teu quadern. Recorda copiar els enunciats.




NATURALS


      Torna veure els vídeos de la setmana passada i realitza les següents activitats de repàs.

1- Defineix les següents paraules:
-Vegetació.
-Ecosistema.
-Ramaderia.
-Agricultura.
-Fauna.

2-Descriu, en cada cas, una o dues activitats humanes en les quals utilitzam aquests recursos naturals:
-Aigua.
-Roques.
-Arbres.
-Terra.

3-Digues si estàs d'acord o no amb el que expressa el text següent: Explica per què:

"Les plantes es poden trobar pertot, des dels pols fins al més profund de l'oceà"

4- Agrupa aquestes paraules segons si estan relacionades amb la ramaderia o amb l'agricultura:
 Regadiu, cultiu, cria, secà, estable, llet, hortalisses, carn, pells, cereals, fruites.



CASTELLANO

Mi propuesta esta semana va de oraciones
Actividad 1: Observa la imagen (personajes de cuento) y escribe diez oraciones que expliquen qué ves tú en el dibujo. Utiliza los personajes y las cosas que aparecen en la imagen.
Actividad 2: Acaba las oraciones que yo he empezado:
- Cuando era pequeño/pequeña…
- Me gusta la música porque…
- Un día encontré…
- No me gusta nada…
- Tengo un amigo que…

- He abierto una caja pequeña y…
Estas son las lecturas que vosotros nos habéis recomendado. Espero que os gusten.

LECTURAS RECOMENDADAS POR
LOS ALUMNOS DE TERCERO A Y TERCERO B


NOMBRE
TÍTULO
RECOMENDADO
Melany Dominguez
Tres cuentos:
-Los músicos de Bremen.
-El oso de caramelo.
-La gata encantada.
Porque son muy bonitos, interesantes y enseñan algo.
Christopher
Un cas per a tu i LA PENYA DELS  TIGRES
Porque, si os gusta la investigación, es interesante y mola.
Álex
Leonardo da Vinci
Porque habla de su vida y explica cosas divertidas.
Yasmin
Vega y su pandilla
Porque habla de la naturaleza.
Las cerezas del payés
Porque es muy divertido.
El semáforo que quería ser árbol
Porque me encanta.
Kabine
Zack Galaxy
Porque me gusta mucho Zack Galaxy.
Caleb
Margarita Debayle
Porque me ha gustado mucho.
Alejandro
Geronimo Stilton: Viaje en el tiempo.
Porque os van a encantar todas las aventuras de este grupo de amigos.
EDUCACIÓ FÍSICA

-A veure si eres capaç de memoritzar tres carrers prop de ca teva.
- Conta les panaderies que hi ha en la teva barriada.
-Visualitza el video https://youtu.be/ssEZRrOPny4 sobre la piràmide d’alimentació i memoritza tres aliments de cada nivell 
-Conta les vegades que menges carn en aquesta setmana. 

Anota aquest nombre en un quadern que anomenarem “Quadern d’Ed Física”

ENGLISH IS FUN! ( 18th to 22nd May)


ENGLISH IS FUN!!

Today let´s see THE TIME .

WHAT TIME IS IT, PLEASE? ? / WHAT´S THE TIME , PLEASE?

Alex ( our language assistant ) has made a video about the time.

LISTEN TO THE VIDEO HERE

Here you are some additional videos to help you understand the time:

https://www.youtube.com/watch?v=cd_eyEJKa_A

https://www.youtube.com/watch?v=bAtX3HPIEGA

Now let´s do one activity:

For example the number 1 : It´s half past two



Now let´s do the activities on page 35 ( 22, 23, 24 ) 


Exercise 22. Listen and number. Write .

Here you are the audio 


Is your book at school? Do not worry! Here you have got a copy.
Send your answers to your teacher. margaferriol@ceipjafudàcresques.cat

  Here you are some interactive activities These activities are for you to work. You do not need to send anything. 





lunes, 11 de mayo de 2020

TASQUES DE L'11 AL 15 DE MAIG


SETMANA DE L'11 AL 15 DE MAIG

BON DIA NINS I NINES DE 3R A, COM ESTAU? COMENÇAM UNA ALTRA SETMANA I AQUÍ TENIU LES FEINES QUE HEU DE FER. ESTIC MOLT CONTENTA PERQUÈ LA MAJORIA DE VOSALTRES ESTAU FENT MOLT BONA FEINA, SEGUIU AIXÍ.

VOS RECORD ELS CORREUS DELS MESTRES:

Així com aneu acabant les feines de les distintes assignatures convé que les envieu.


 CATALÀ


Mira aquest vídeo i contesta les preguntes al teu quadern.  Recorda copiar l’enunciat i fer bona lletra.



1.       A on viu el senyor Hans?
2.       D’on era el senyor Hans?
3.       Com es deia el seu mestre italià?
4.       A on viatjaven gràcies al seu mestre?
5.       De què estava farta la caputxeta vermella a la versió inventada?
6.       Com van canviar de vida el llop i la caputxeta?
7.       Què va penjar al fil la primera vegada?
8.       I la segona?
9.       Cerca el significat de: tafanejar, estovalles i mitjó i escriu-ho al teu quadern  (No s’ha de traduir)


PLÀSTICA

Ara que heu recordat com era el cercle cromàtic vos pas aquest cercle perquè el compareu amb el que heu fet i si és necessari el torneu fer.

Aquesta setmana heu de fer un dibuix lliure utilitzant els colors del cercle cromàtic. Podeu utilitzar la tècnica que volgueu: pintures, ceres, aquarel.les,rotuladors... Recordau que amb aquarl.les queda molt bé, ja que es poden mesclar molt bé els colors. Heu de posar un títol al dibuix.

MATEMÀTIQUES

Repassam càlcul i problemes.
Feis les activitats d'aquest  vídeo per repassar  càlcul 


Resol aquests problemes. Recorda copiar els enunciats , subratllar les dades i encerclar la pregunta.
1- Ens repartim 40 cartes d'una baralla entre 6 jugadors. Quantes cartes rep cada un? Quantes en queden sense repartir?
2-N'Isaac té 27 pomes per fer pastissos. Si utilitza 4 pomes per a cada pastís, quants de pastissos pot fer?  Quantes pomes li sobren?
3- En una aula hi ha 25 persones i n'entren 27 més. Quantes persones hi ha en total? Si  a l'hora del pati en surten 37, quantes persones queden a l'aula?
4- N'Alison i en David fan una col.lecció de cromos. N'Alison en té 25 més que en David. Si en David en té 72, quants en té n'Alison?
5- Quants d'alumnes hi ha a una classe que té 6 equips de 4 alumnes cada un?

NATURALS

Mirau aquests vídeos sobre els recursos naturals i després heu de contestar les preguntes:




1- En què consisteix la ramaderia? Com es diu la persona que es dedica a la ramaderia?
2- En què consisteix l'agricultura? Com es diu la persona que es dedica a l'agricultura?
3- Anomena els principals recursos naturals dels que parla el vídeo i explica'ls. 

SOCIALS

Mira aquest conte sobre la migració.


Ara contesta aquestes preguntes:
1- Coneixes algú que hagi hagut de deixar el seu país d'origen? Per què ho va fer? Com creus que es sent?
2- Què és l'emigració?
3- Què és la immigració?  
4- Idò ara contesta quina és la diferència entre una persona emigrant i una persona immigrant? 

CASTELLANO
Mañana, martes 12 de mayo es el día escolar de las matemáticas y os propongo celebrarlo juntos con un poema y con un puzle.

1.- A partir del poema “CON UN CERO” de Gloria fuertes os propongo:
Actividad 1: Lee el poema y decora la página con todas las cosas que se pueden hacer con uno, con dos y con tres ceros.
Actividad 2: ¿Qué harías tú con un cero, y con dos y con tres ceros?   Piensa, escribe y dibuja lo que tú harías.

2.- Puzle. Mi propuesta es la siguiente:
A.- Piensa: ¿Qué dibujo saldrá?
B.- Lee los números escritos con letras y anota la cifra debajo.
C.- Recorta las piezas del puzle y pégalas fijándote en el número.
D.- ¿Has acertado el dibujo? Pon un título a tu puzle y píntalo.


Espero que os gusten estas actividades.


EDUCACIÓ FÍSICA

Aquesta setmana et propose fer aquestes activitats dues vegades
Millor si les fas en dos dies distints.
-Realitza alguna activitat física de baixa intensitat per experimentar les pròpies limitacions. 
         Ex: -Intenta aguantar una carrera continua de 8 min.
               -Fes 30 bots amb un peu sense aturar-te. Ara prova amb l’altre peu i sabràs quin et va millor
               -Bota 40 vegades seguides amb els peus junts sense posar les mans als terra
-Visualitza el video https://youtu.be/ssEZRrOPny4 sobre la piràmide d’alimentació i memoritza tres aliments de cada nivell 
-Conta les vegades que menges làctics en aquesta setmana. 

Anota aquest nombre en un quadern que anomenarem “Quadern d’Ed física”





viernes, 8 de mayo de 2020

ENGLISH IS FUN!! ( 11th to 15th May)

ENGLISH IS FUN !!

STORY TIME 

Listen to the story " The Earl of Sandwich " Click HERE
You also can read the story by using the book ( pages 30 - 31 )


Explain your family about it.

Explica a la teva família perquè el sandwich se diu així!
Now you can do two activities about the story:

1         1.  Match the questions to the answers. Listen and check.

1. Who is John Montagu?     _____                                           a) He eats some meat and two slices of bread for lunch.

2. Where is Sandwich?        _______                                       b) They call it a “sandwich”.

3. What does the Earl eat for lunch?     _______                    c) It´s in England.

4. What two things does the Earl eat for dinner?   _____        d) He eats some meat and two slices of bread for dinner.

5. What do his Friends call the Earl´s food?  ______               e) He is the Earl of Sandwich.


Listen and check the answers




ACTIVITY BOOK 
PAGE 80 ( exercises 1 and 2 )
PAGE 81 ( exercises 1, 2 and 3)

Is your book at school? Do not worry! Here you have got a copy.










martes, 5 de mayo de 2020

TASQUES DEL 5 AL 8 DE MAIG

BON DIA NINES I NINS DE 3R A,  😅


ESPER QUE ESTIGUEU TOTS BÉ. COMENÇAM UNA SETMANA NOVA DESPRÉS D'AQUEST PONT DE QUATRE DIES.

ESTIC CONTENTA PERQUÈ MOLTS DE VOSALTRES ANAU ENVIANT LES TASQUES QUE VOS DEMANAM, AQUELLES PERSONES QUE ENCARA NO HAN ENVIAT CAP FEINA S'HAURIEN DE POSAR LES PILES I ANAR ENVIANT TASQUES, ENCARA QUE SIGUIN ENDARRERIDES I POSAR-SE AL DIA AMB LES FEINES.

VOS RECORD ELS CORREUS DELS MESTRES DEL GRUP, PER PODER ENVIAR LES TASQUES CORRESPONENTS:

Marga  (anglès) : margaferriol@ceipjafudacresques.cat
Nuria  (castellà): nuriamorales@ceipjafudacresques.cat
Rosa (tutora): rosaribot@ceipjafudacresques.cat

MATEMÀTIQUES

Començam a dividir!

Alguns de vosaltres ja m'heu enviat divisions que heu fet a casa amb els vostres pares, però no tots en saben, per això aquests dies heu de mirar aquest video totes les vegades que fassi falta i després intentar resoldre les divisions i els dos problemes.







Ara fes aquestes divisons:


I ara realitza aquests dos problemes seguint les pautes de sempre, subratllar les dades i encerclar la pregunta:

1.La meva mare ha comprat 10 xocolatines i les hem de repartir entre el meu germà i jo per tenir la mateixa quantitat . Quantes xocolatines tendrem cada un? Has de fer una operació.

2. Tenc 18 pinturestes i les he de posar dins tres pots repartits en parts iguals. Quina operació he de fer? Quantes pinturetes hi haurà dins cada pot?

Quan hagiu acabat matemàtiques em podeu enviar les feines per revisar.



NATURALS

Començam el tema 4 : ANIMALS I PLANTES A LA NATURALESA

Primer de tot visionau, al manco 2 vegades,  aquests videos sobre els ecosistemes i després contestau les preguntes següents. Heu de copiar els enunciats.





 


1- Què és un ecosistema? Posa un exemple.
2- Tots els ecosistemes són igual de tamany?
3- Què passaria si canviam un animal d'ecosistema?
4- Què podem trobar dins un ecosistema?
5- On estan els ecosistemes?

Quan hagiu acabat naturals  em podeu enviar les feines per revisar.

SOCIALS


Començam també el tema 4: La població i la seva organització.
Ara vos deman que investigueu  i cerqueu la informació per poder contestar aquestes preguntes. Heu de copiar els enunciats.

1- Què és la població d'un territori?
2- Explica què és la població activa.
3- I la població no activa?
4- Què és el padró municipal i per què serveix? 

Quan hagiu acabat socials  em podeu enviar les feines per revisar.


CATALÀ

Heu de realitzar aquestes fitxes de comprensió lectora, clicau damunt l'enllaç. S'han de copiar els enunciats de les preguntes, el text no. 

Després explicau amb les vostres paraules i per escrit el que passa a cada història.






Quan hagiu acabat català  em podeu enviar les feines per revisar.


PLÀSTICA

Recordau el cercle cromàtic que tenim a la classe? idò ara n'heu de dibuixar un i pintar-lo. Segur que vos surt molt bé.

Després d'haver-lo dibuixat contestau aquestes preguntes. Heu de copiar els enunciats.
1- Ha estat difícil dibuixar-lo?
2- Per què creus que et pot servir el cercle cromàtic?
3- T'agrada? Per què?



Quan hagiu acabat plàstica  em podeu enviar les feines per revisar.


CASTELLANO



1.-  LA FÁBULA
La semana pasada os propuse leer una fábula y conocer sus características.
¿Qué os parece, a vosotros, escribir una fábula? En las páginas 30 y 31 del cuaderno 1 de castellano encontraréis una primera idea para escribirla. 
 

2.- EL CAMPO SEMÁNTICO
Para trabajar este tema os propongo hacer la fotocopia de la página 61 y la página 22 del cuaderno 1 de castellano.


3.- LECTURAS
Yo os he pedido que leyerais cada día un poco.
Estoy segura que habéis descubierto lecturas muy interesantes y bonitas.
Os propongo que me mandéis vuestras recomendaciones y yo haré una lista con vuestras propuestas.
Poned el nombre de la lectura y porqué nos la recomendáis.